Limba română - Analiza lingvistică
Limba română
Duminică, 2016-12-11, 9:05 AM
Meniu site

Căutare

Autentificare

Calendar
«  Decembrie 2016  »
LnMrMrcJoiVnSaDm
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Arhiva materialelor

Statistici

Total online: 20
Vizitatori: 20
Utilizatori: 0

Prietenii site-ului
  • Blog-ul oficial
  • Comunitatea uCoz România
  • FAQ
  • Manual

  • Analiza lingvistică

    Cercetare constând în observarea şi caracterizarea fenomenelor de limbă într-o anumită consecutivitate. În procesul analizei lingvistice un fenomen lingvistic este segmentat în elementele lui componente şi încadrat în anumite clase lexico-gramaticale.

    Învăţarea limbii nu presupune numai însuşirea unui set de reguli şi definiţii. Scopul studierii limbii în şcoală constă în descoperirea structurii acestei limbi ca bază pentru formarea deprinderii de a înţelege şi de a folosi corect limba dată. Elevul trebuie să înveţe să identifice în cadrul unui text fenomenele studiate şi să le poată folosi în procesul comunicării. Mijlocul care poate asigura atingerea acestui scop este analiza lingvistică.

    Analiza lingvistică este un proces complex ce înglobează un ansamblu de abilităţi de identificare, abilităţi de clasificare şi abilităţi sintetice. Analiza lingvistică este una dintre metodele fundamentale de studiere a limbii în şcoală şi în liceu. Dat fiind faptul că analiza lingvistică este o metodă importantă de descoperire, de sistematizare şi de generalizare, ea se foloseşte la toate tipurile de lecţii: a) la lecţiile de comunicare a cunoştinţelor noi (pentru descoperirea fenomenelor de limbă noi şi pentru formularea definiţiilor şi a regulilor); b) la lecţiile de repetare şi de fixare a cunoştinţelor (analiza lingvistică permite reproducerea şi fixarea cunoştinţelor despre fenomenul studiat); c) la lecţiile de formare a deprinderilor (dezvăluie multiplele posibilităţi de exprimare a limbii şi le permite elevilor să-şi cultive propriile posibilităţi de exprimare); d) la lecţiile de verificare a cunoştinţelor.

    Metoda de bază pentru formarea priceperilor şi deprinderilor de scriere corectă trebuie să fie analiza lingvistică însoţită sistematic de realizarea diferitelor tipuri de exerciţii.